Předchozí
Další
Jiří Koten: Jak se dělají fikce slovy - Pragmatické aspekty vyprávění
Koupit za 161 Kč
Dostupnost: Skladem
Souhrnný pohled na pragmatické teorie literární fikcionality
Kniha Jiřího Kotena se snaží nalézt odpovědi na otázky, jaké záměry mají tvůrci vyprávění, co při tvorbě fikcí „dělají se slovy“, jakým způsobem jim dokážou čtenáři náležitě rozumět atd. Za nejvydatnější inspirační zdroj autorovi posloužila takzvaná teorie řečových aktů (J. L. Austin, J. R. Searle), ale také teorie fikčních světů (L....
celý popis
Podobné produkty
Všechny nabídky pro Jiří Koten: Jak se dělají fikce slovy - Pragmatické aspekty vyprávění
<p>Souhrnný pohled na pragmatické teorie literární fikcionality Kniha Jiřího Kotena se snaží nalézt odpovědi na otázky, jaké záměry mají tvůrci vyprávění, co při tvorbě fikcí „dělají se slovy“, jakým způsobem jim dokážou č...
+ doprava 57 Kč
= 218 Kč Možnosti dopravy
= 218 Kč Možnosti dopravy
Ceny dopravy Dobré-knihy.cz | |
---|---|
Osobní odběr
|
0 Kč |
Česká pošta
|
64 Kč |
Česká pošta - dobírka
|
90 Kč |
Kurýr po Praze ten samý den
|
253 Kč |
Balíková služba PPL
|
95 Kč |
Do obchodu
Dostupnost: Skladem
Souhrnný pohled na pragmatické teorie literární fikcionality Kniha Jiřího Kotena se snaží nalézt odpovědi na otázky, jaké záměry mají tvůrci vyprávění, co při tvorbě fikcí „dělají se slovy“, jakým zp
Informace v obchodě
Možnosti dopravy
Ceny dopravy Supermeda.cz | |
---|---|
Česká pošta
|
79 Kč |
Česká pošta - dobírka
|
109 Kč |
Přepravní služba (do 30 kg)
|
79 Kč |
Přepravní služba (do 30 kg) - dobírka
|
109 Kč |
Do obchodu
Dostupnost: Skladem
Parametry
Druh | Jazykověda |
Popis Jiří Koten: Jak se dělají fikce slovy - Pragmatické aspekty vyprávění
Souhrnný pohled na pragmatické teorie literární fikcionality
Kniha Jiřího Kotena se snaží nalézt odpovědi na otázky, jaké záměry mají tvůrci vyprávění, co při tvorbě fikcí „dělají se slovy“, jakým způsobem jim dokážou čtenáři náležitě rozumět atd. Za nejvydatnější inspirační zdroj autorovi posloužila takzvaná teorie řečových aktů (J. L. Austin, J. R. Searle), ale také teorie fikčních světů (L. Doležel, M.-L. Ryanová), která umožňuje tradiční pragmatické koncepty aktualizovat a domýšlet.
Podle Kotena autoři fikcí kreativně napodobují autentické zobrazivé výpovědi, tyto řečové akty však zároveň disponují deklarativní silou vytvářet svět, o němž se vypravuje. Formule pohádkových vyprávění „bylo nebylo“ je tudíž výstižná pro všechna fikční vyprávění: kooperující čtenáři vědí, že mají číst vyprávění o tom, co nebylo, jako kdyby šlo o vyprávění o tom, co se skutečně přihodilo. Na základě teze o zdvojené výpovědní síle se autor snaží vysvětlit, jak je možné, že v nás fikce vyvo...
Kniha Jiřího Kotena se snaží nalézt odpovědi na otázky, jaké záměry mají tvůrci vyprávění, co při tvorbě fikcí „dělají se slovy“, jakým způsobem jim dokážou čtenáři náležitě rozumět atd. Za nejvydatnější inspirační zdroj autorovi posloužila takzvaná teorie řečových aktů (J. L. Austin, J. R. Searle), ale také teorie fikčních světů (L. Doležel, M.-L. Ryanová), která umožňuje tradiční pragmatické koncepty aktualizovat a domýšlet.
Podle Kotena autoři fikcí kreativně napodobují autentické zobrazivé výpovědi, tyto řečové akty však zároveň disponují deklarativní silou vytvářet svět, o němž se vypravuje. Formule pohádkových vyprávění „bylo nebylo“ je tudíž výstižná pro všechna fikční vyprávění: kooperující čtenáři vědí, že mají číst vyprávění o tom, co nebylo, jako kdyby šlo o vyprávění o tom, co se skutečně přihodilo. Na základě teze o zdvojené výpovědní síle se autor snaží vysvětlit, jak je možné, že v nás fikce vyvo...