Předchozí
Další
Academia Realita masmédií
Realita masmédií je dalším příspěvkem Niklase Luhmanna k teorii sociálních systémů, kterou tento německý sociolog již dříve aplikoval například
na sféry ekonomie, politiky, vědy, práva či umění. Masmédia představují v Luhmannově pojetí jeden ze zásadních systémů moderní společnosti, o jehož realitě lze hovořit ve dvojím smyslu. Je
to jednak jejich skutečná, reálná realita, která spočívá v jejich ...
celý popis
Podobné produkty
Všechny nabídky pro Academia Realita masmédií
Parametry
Výrobce | Academia |
Druh | Politika a právo |
Popis Academia Realita masmédií
Realita masmédií je dalším příspěvkem Niklase Luhmanna k teorii sociálních systémů, kterou tento německý sociolog již dříve aplikoval například
na sféry ekonomie, politiky, vědy, práva či umění. Masmédia představují v Luhmannově pojetí jeden ze zásadních systémů moderní společnosti, o jehož realitě lze hovořit ve dvojím smyslu. Je
to jednak jejich skutečná, reálná realita, která spočívá v jejich vlastních reálně plynoucích operacích a jako taková je závislá na technologiích. Vedle sekvence operací Luhmann definuje ještě sekvenci pozorování, jež spoluutváří významnou úlohu masmédií v sociální konstrukci reality. Jako klíčový kognitivní systém masmédia selektují a distribuují obsahy,
k nimž společnost obrací pozornost, a které formují myšlení jejích členů. Realita masmédií pak umožňuje zpracovávat informace tak, aby nedošlo
k destabilizaci sociálních rolí nebo přetížení sociálních aktérů....
na sféry ekonomie, politiky, vědy, práva či umění. Masmédia představují v Luhmannově pojetí jeden ze zásadních systémů moderní společnosti, o jehož realitě lze hovořit ve dvojím smyslu. Je
to jednak jejich skutečná, reálná realita, která spočívá v jejich vlastních reálně plynoucích operacích a jako taková je závislá na technologiích. Vedle sekvence operací Luhmann definuje ještě sekvenci pozorování, jež spoluutváří významnou úlohu masmédií v sociální konstrukci reality. Jako klíčový kognitivní systém masmédia selektují a distribuují obsahy,
k nimž společnost obrací pozornost, a které formují myšlení jejích členů. Realita masmédií pak umožňuje zpracovávat informace tak, aby nedošlo
k destabilizaci sociálních rolí nebo přetížení sociálních aktérů....